dimecres, 8 de setembre del 2010

POLLASTRE ROSTIT

Aquest és un plat que faig molt sovint i que m'ha ensenyat la meva mare, i a ella li va ensenyar la meva àvia...bé, crec que com a totes les cases, hi han plats que passen de mares a filles, i tb d'àvies a netes.
Es pot fer la nit abans de l'àpat i després calentar uns minuts abans de menjar.
No te cap complicació, lo únic es que has de disposar d'una mica de temps. Jo sempre el faig dissabte per la nit, a l'hora de sopar, i aixi el deixo llest per diumenge dinar...aixi es pot aprofitar diumenge per estar amb la familia...que també m'agrada molt!!
Ah! i també es pot fer amb conill, que queda bonsíssim.



Ingredients (per 4 persones):
- 2 cuixetes de pollastre per persona
- 2 cebes grans
- 2 tomàquets madurs grans
- 2 o 3 grans d'all
- 1 fulla de llorer
- oli
- 1 got de conyac o de vi (el que es tingui a ma)

Elaboració:
- Posem un bon raig d'oli a la cassola (que cobreixi tota la cassola) i l'escalfem.
- Disposem tots els ingredients en cru a la cassola.
- Prèviament hem de salpebrar les cuixetes.
- Tirem per sobre del pollastre i les verdures el got de conyac o vi.
- Tapem la cassola i ho deixem a foc lent, que es vagi rostint.
- De tant en tant, donem voltes al pollastre perque es rosteixi de tots cantons.
- Pararem el foc quan el pollastre estigui ben daurat i s'hagi consumit tot el liquid.
* Si ho servim al dia següent, calentar-ho a foc ben lent durant uns 15 minuts, perque si no, es podria cremar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada